יום רביעי, 9 באוקטובר 2019

09-10-2019 ממשיכים בפעילות ה"אקסטרים" , והיום "Via Ferrata"

קמנו בעצלתיים, לאחר ה"מסע" ב"קניונינג" וארוחת הערב של אתמול היינו צריכים לתת לעצמנו שהות מספיק ארוכה לפני שאנחנו עוברים לפעילות ה"אקסטרים" הבאה: Via Ferrata  או בעברית קלילה "דרך הברזל" שפרושה טיול ע"ג מצוקים באמצעות יתדות ברזל וחבלים !

מכיוון שהיום אנחנו מתכוונים להגיע ל"אנדורה", אכלנו ארוחת בוקר בנחת, ארזנו את החפצים, ויצאנו לדרכנו אל עבר נקודת המפגש עם המדריכים שיקחו אותנו ל"מסע" בהרים.

הגענו לנקודת המפגש, קיבלנו ציוד גלישה, קסדה וזוג כפפות ויצאנו אל עבר נקודת התחלה של המסלול

תדריך בטיחות קצר והדגמה כיצד עובדים עם מערכת הבטיחות (הערסל והטבעות) וקדימה לדרך !

בתחילה הגענו אל גדת נחל (הערוץ הנחל הראשי) שאותה היינו צריכים לחצות ע"ג גשר העשוי מכבלי פלדה ומעברו השני טיפוס ע"ג הקיר שבו מעוגנות טבעות אחיזה וכבל בטיחות לאבטחת הטיפוס (הכל עשוי מברזל Ferrata )

אח"כ חצינו עוד ערוץ נחל ע"ג גשר חבלים...

ואח"כ שוב חצינו את הערוץ הראשי..

ואז התחלנו לטפס על גבי הסלעים אל עבר נקודת הסיום...

סוף המסלול !

לסיכום:

מסלול קצר, ברמה בינונית (מינוס) , חוויתי, נחמד מאד להיכרות ראשונה עם ספורט אתגרי זה.

הסתיים המסלול...השעה 14:00, ויש לנו נסיעה של כ- 3 וחצי שעות וכ- 250 ק"מ עד ל"אנדורה"

"Andorra",  ליומיים של מנוחה ו"קניות" !

נוסעים חזרה דרך Adahuesca , מקצרים דרך כביש צדדי (אבל איכותי) HU-V-3401 לכיוון כביש A-1232 המוביל ל- Barbastro בכביש עוקף N-240 עד לכביש המהיר A-22 , עוצרים כעבור שעה לכוס קפה והתרעננות בתחנת הדלק בכניסה לעיר "Lleida" עוקפים את העיר מצפון ועולים על כביש C-13 שבעיר Balaguer הופך ל C-26 שהופך ל C-14 ומושך צפונה עד העיירה La Seu d'Urgell, חוצים את הגבול ל"אנדורה" ומגיעים לעיר הבירה של אנדורה  Andorra la Vella ממשיכים מבלי להתעכב אל עבר בית המלון   Abba Sispony בכניסה לעיירה Sispony.

חונים, נמתחים מהנסיעה הארוכה...נרשמים בקבלה ועולים לחדרים למנוחה והתארגנות לארוחת ערב...מחר אנחנו מתכננים קצת "אקסטרים" לא הרבה...Naturlandia Camp פארק שעשועים בו נמצאת מגלשת ההרים (Tobotronc) הארוכה ביותר בעולם...5.3 ק"מ של טרוף חושים !

סיימנו את המנוחה ומתארגנים לצאת לארוחת ערב, "גיסנו" מצא מסעדה ממומלצת באזור ולאחר שגם בריר עליה עם פקידי הקבלה במלון וקיבל אישור שאכן ההמלצות הן כמו שהן באמת ב- Google, יצאנו לנו אל עבר המסעדה הנמצאת במרכז העיירה La Massana , למסעדה קוראים Pizza Angelo, הגענו לקח למצוא חניה כעשרים דקות, חנינו הלכנו למסעדה, הזמנו תפריט ...ומסתבר שחוץ מפיצות ואוכל איטלקי ניתן להזמין גם בשרים, אז הזמנתי לעצמי חזה אווז...וזה היה ממש עשוי מעולה, בשר עסיסי מטובל כהלכה בקיצור "אל תסתכל בקנקן (בשם של המסעדה) אלה במה שיש בתוכה" !

לילה טוב, מחר Tobotronc !

ובנימה אישית:

בפעם האחרונה שאנחנו (רעייתי ואני) היינו ב"אנדורה" זה היה בשנת 1998, ויש לציין שכל האזור השתנה ללא הכר, דרכים חדשות נסללו, רחובות הערים הורחבו והרבה מאד מלונת נבנו...ממש לא ניתן להכיר את האזור.
אבל מה שכן יש מבנים שאותם לא ניתן להזיז דוגמא ה- Caldea מבנה דמוי חרוט המזנק לעבר השמים במרכז "אנדורה לה וולה" ומשמש כמרכז SPA  לתושבי הסביבה ולתיירים.