יום שני, 14 באוקטובר 2019

14-10-2019 מזג האוויר משתנה ואנחנו מתחילים לחזור לכיוון מדריד

קמנו בבוקר, השמים החלו להראות סימני של יום סגריר, התחזית דיברה על 5 ימי גשם לפחות, התלבטנו האם לטייל עוד יום באזור או ל"שוב על עקבותנו" לעבר מדריד...אני אמרתי שבכל מקרה לא חוזרים באותה דרך בא באנו ולכן אין ברירה אלה להמשיך מערבה עד העיר Vielha ושם נקבל כבר החלטה, האם מעבירים עוד לילה באזור או יוצאים דרומה לכיוון מדריד,
(מהטיול לפני 20 וכמה שנה אני זכרתי את העיירה "ווילה" כעיירת סקי "קטנה" על גבול ספרד צרפת).

יצאנו לדרך, לא לפני שאכלנו ארוחת בוקר טובה וראינו היכן ניתן לטייל באזור העיר Vielha, נסענו מערבה על C-28, מטפסים ועולים בגובה אל עבר אתרי הסקי החדשים שצצו כמו פטריות אחר הגשם בעשרים שנים האחרונות, ההכנות לעונת הסקי כבר מורגשות ובכל מקום יש עבודות, באתרי סקי, בכביש וכו...הגענו למעבר ההרים Cascade del Gerber והתחלנו לרדת לעבר העיר "ווילה" כמו שאנחנו מתחילים לרדת התחיל פתאום לרדת גשם בהתחלה טיפות ואח"כ מטר סוחף, שהגענו למרכז העיירה (שהפכה בכ-20 שנה לעיר) עם פרברים, עצרנו ואמרנו לעצמנו לאן ממשיכים, מסלול הליכה ברגל לא בא בחשבון, לשבת בעיר לא בא לנו ולכן החלטנו שנצא לחפש את ה"מפל הנעלם "Saut Deth Pish", הנמצא ביציאה מהעיר...

קפה קצר, שרותים, ואנחנו ברכבים אל עבר המפלים...שימו לב ה - waze לא יודע להביא אותך לשם...יש להשתמש ב - google map !!!, נוסעים "מתברברים" בהתחלה כי סומכים על ה- waze , אבל מהר מאד מבינים שאין מה לסמוך ועוברים ל- google map כ- 11 ק"מ נסיעה מכביש N-230 (הכניסה לדרך העולה למפלים נמצאת ליד הישוב Arros).

אנחנו מתחילים לנסוע בתוך יער הנמצא בשלכת הכביש דו כיווני וצר מאד מטפס בתלילות לעבר המפלים.

אנחנו מגיעים לחניון, מתלבשים חם ויוצאים אל עבר המפלים...הליכה של ק"מ לכל כיוון !

הזרימה יחסית חלשה אבל הצבע של השלכת  והנוף עם מזג האוויר נתנו אווירה הולמת לסיום הטיול בפרינאים וחזרה אל עבר העיר מדריד...

מתחילים לרדת דרומה...לעבר העיר "סרגוסה" נסיעה של כ 280 ק"מ, תוך כדי נסיעה גיסתי שתחיה תנסה להזמין לנו מלון ללילה אחד בעיר "סרגוסה"...  עולים חזרה על N-230 ומתחילים לעבר מעבר ההרים העובר בתוך מנהרה דרומית ל"ווילה"

חוצים את מעבר ההרים ומתחילים בירידה ארוכה....עד "סרגוסה"

אנחנו נותנים ל Waze להוביל...
הנופים מדהימים, חבל שמזג האוויר לא כל כך עימנו, נוסעים על כביש A-1605 לאורך ערוץ נהר שמדי פעם אנו עוברים בתוך מנהרות חצובות בהר, ומדי פעם מתגלה לו אגם שנוצר מסכר המשמש כתחנה הידרו-אלקטרית ...עד שאנחנו מוצאים את עצמנו בעיירה המוכרת בשם "Barbastro" (זוכרים...שם עשינו את הקניות למזון שהתחלנו את הטיול באזור "אלקאזאר") משם על כביש A-22 ל - Huesca בואכה "Zaragoza".

הגענו ל"סרגוסה" , השעה היתה 19:00 ...בדרך גיסתי הצליחה למצוא מלון 5 כוכבים באזור העסקים הקרוב לשדה התעופה ול...מרכז הקניות שיש בו את כל החנויות השוות ...Decatlon, Zara ועוד...!!!
התארגנו בחדרים, התקלחנו התלבשנו ויצאנו לחפש מסעדה במרכז הקניות הקרוב, מצאנו מסעדה איטלקית, האוכל לא היה משהו, אבל היינו רעבים ועייפים , סיימנו את הארוחה במהירות וחזרנו לבית המלון ולמיטה !
מחר אנחנו צריכים להגיע למדריד...נסיעה של כ- 320 ק"מ, בדרך אנחנו מתכוונים לעצור ב-