יום חמישי, 10 באוקטובר 2019

10-10-2019 אל מגלשת ההרים הארוכה ביותר בעולם...Naturlandia Tobotronc

"שמענו" שבגבול ספרד - אנדורה נמצא פארק שעשועים   Naturlandia Park שבון נמצא מגלשת ההרים הארוכה ביותר בעולם ...5.3 ק"מ ה- Tobotronc ...אז קדימה לדרך.
קמנו בסביבות 08:00, ארוחת בוקר במלון (רמה סבירה בהחלט), לבשנו בגדים חמים כי עולים בגובה ל- 1,600 מטר (הפארק עצמו), יוצאים בסביבות 09:00 מהמלון ותוך 25 דקות אנחנו מגיעים לכניסה לאתר.
יוצאים מהרכב ויחסית לגובה הטמ"פ בחוץ סבירה, השמש "מחייכת" אלינו, ניראה שהולך להיות יום מדהים...
ואכן זה כך, גם העומס שחשבנו שיהיה לא היה ...אנחנו בין העונות (הקיץ נגמר והחורף טרם החל) כל העולם הנוצרי בלימודים ואת הפארק ממלאות בעיקר משפחות של ישראלים, כולם מדברים עברית !
קנינו כרטיסים...עמדנו בתור הקצר למגלשת ההרים והתחלנו את ה"מסע" כלפי מעלה אל עבר נקודת הזינוק, מערכת של גלגלות וכבלים מושכת את הקרונית במעלה ההר אל עברה ה"מפלס העליון" בגובה 2,200 מטר - משם גולשים במדרון חזרה אל תחנת המוצא...העליה במעלה ההר לוקחת כ- 20 דקות ועוברת בתוך חורש יער של עצי מחט (אורנים, אשוחים, ארזים):

עד שמגיעים לתחנה העליונה שם נפרש נוף הפרינאיים במלוא הדרו...

אנדורה היא "בירת" הפרינאיים !
חגורות, בדיקת בלמים וקדימה לדרך...

פעם אחת

פעם שניה
                                                 פעם שלישית

בקיצור אין תור ולכן ה"נוער" לא עוזב את מגלשת ההרים...פעם הוא עם היא, פעם היא והיא פעם הוא והוא
ניסו את כל האפשרויות...
ככה כמעט 3 שעות, עשינו אתנחתה, אכלנו ארוחת צהרים Fish & Chips , לא מצאנו עוד אטרקציות מעניינות באתר (ויכול להיות שהיו, אך ברמה שלא היתה מאתגרת את ה"נוער" שלנו) ולכן עלינו ברכב למפלס העליון כדי להחליק על אבובים ע"ג ה"שלג" שמדומה בקיץ ע"י משטחי PVC מיוחדים.

אנחנו ה"מבוגרים" העדפנו לשבת ולשתות קפה...שנאמר "וישתעשעו הנערים לפנינו..."

השעה 18:00
הפארק נסגר...נעשה קריר, צילום למזכרת :

וקדימה אל בית המלון למנוחה, מקלחת חמה ויציאה לארוחת ערב...

והפעם ...מסעדה שהומלצה ע"י פקיד הקבלה במלון: Mood , המסעדה נמצאת בחלק המרכזי של העיר "אנדורה לה וולה",
יש קצת פקקים, אבל מהר מאד מוצאים חניה בתשלום לא רחוק מהמסעדה , נכנסים, מוסיקה טובה , אווירה חמימה (כבר קר מאד בחוץ) , מזמינים תפריט...די זהה לתפריט מהפצריה של אמש (מסתבר שהמסעדות שייכות לאותו בעל בית !) האוכל טעים ומזין...מסיימים את הארוחה ויוצאים לסיור לילה בעיר הגדולה...

הוצאנו קצת מרץ ...חוזרים למלון, מחר יום של קצת "קולטורה" והרבה "שופינג" ! (לפחות כך חשבנו שזה יהיה).