יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

16-10-2019 בוקר טוב... מדריד

התעוררתי מוקדם (כהרגלי), יצאתי לשתות קפה בחוץ, מצאתי בית קפה קטן שבדיוק נפתח, התיישבתי בפינה, הוצאתי את ה"טבלט" ועברתי קצת על מסלול הטיול...בקצב שאנחנו "רצים" צריך לפעמים לעשות פסק זמן ולראות איכן טיילנו והיינו...

הסתיימה שתיית הקפה, מצאתי סופרמרקט שנפתח זה עתה (08:00), קניתי מצרכים לארוחת בוקר (וגם סל קניות, כי השקיות היו דקות ולא החזיקו מעמד...) חזרתי לדירה, ה"נוער" החל להראות סימנים של התעוררות, הכנו (גיסתי ואני) ארוחת בוקר...ה"נוער" "השכים" ויצא מהמיטות, התרחצו וישבו לאכול ארוחת בוקר, ואז החלטנו להתחיל בטיול ב"עיר הגדולה" - מדריד.

התכנון...נסיעה ברכבל, טיול במרכז העיר (ארמון המלוכה, הכיכר הראשית ועוד...), איצטדיון ריאל מדריד...ועוד

אך קודם כל צריך לקחת את המזוודות לרכבים כי היום בערב אנחנו עוברים לדירה שהזמנו מבעוד מועד באזור אחר של העיר.

הרכבל נמצא לא רחוק מחניון הרכבים והדירה, אז החלטנו שהולכים ברגל...כקילומטר וחצי של הליכה 5 דקות עד החניון ועוד 15 דקות לרכבל.

ניווטנו את דרכנו אל עבר תחנת הרכבל (Teleférico de Madrid) , הגענו, היה תור ארוך לקופה, אבל הקופאיות עבדו די מהר ותוך כעשר דקות מצאנו את עצמנו עומדים בתור לקרונית.

הרכבל מחבר בין העיר הישנה ל"ריאה הירוקה של מדריד.

הגענו לתחנה הסופית הנמצאת במרכז הפארק, ירדנו מהרכבל, עשינו תצפית על הסביבה וחזרנו כלעומת שבאנו אל תחנת המוצא...ירדנו מהרכבל ויצאנו אל עבר ארמון המלך שבדרך אנחנו עוברים על הטיילת הדרומית ומקדש "דבוב" ( Templo de Debod - מתנה שניתנה לספרדים מהמצרים לאות הוקרה על עזרתם בהצלת עתיקות עמק הנילוס בעת הקמת סכר "אסוואן").

הגענו אל ארמון המלך:

כולם חוץ ממני נכנסו ולבקר בארמון...
אני שראיתי את מזג האוויר היפה והעייפות שתפסה אותי אחרי יומיים של נהיגה... ומה שבא לי לעשות זה לנוח ולקרוא ספר, התיישבתי בנוחות ליד גדר הארמון הדרומית הוצאתי ספר וקראתי להנאתי עד שנרדמתי...

חלפו כמעט שעתיים מהרגע שנרדמתי ועד שהם התקשרו שהם יוצאים...

יצאנו והתחלנו ללכת חזרה אל עבר מרכז העיר אל Plaza Mayor

הגענו ל"כיכר העיר" ובגלל שהרעב החל להציק ובגלל שכבר די עייפנו מהליכה ברגל...התיישבנו במקום צדדי...אני הלכתי לחפש את ה - SUBWAY  הקרוב (לא את הרכבת התחתית...😋) אלה את רשת המסעדות והבאתי 10 כריכים עפ"י הזמנה.

גיסי וגיסתי ויתרו על התענוג והתיישבו להם לאכול "פאייה" באחת מהמסעדות בכיכר...שבתי אחרי כ- 20 דקות.

אכלנו שבענו והלכנו לחפש גלידה "אמורינו",  (Amorino) זוכרים...כבר נפגשנו בה ב"סרגוסה":

זהו...עייפים ומרוצים שבנו אל החניון שבו החננו את המכוניות בליל אמש...ונסענו אל "דירתנו החדשה" שתאכסן אותנו ביומים הקרובים עד הטיסה חזרה לארץ.