יום שלישי, 15 באוקטובר 2019

15-10-2019 בדרך מ"סרגוסה" ל"מדריד" עוצרים ב - Monasterio de Piedra

"הנהגים" היו עייפים מהנסיעה במזג האוויר הסגרירי ולכן הרשו לעצמם לישון עד השעה 08:00, שעת ארוחת הבוקר, אח"כ ארזנו ב"עצלנות" את המזוודות כי החנויות במרכז קניות  Plaza Imperial Zaragoza נפתחות רק בשעה 10:00, יצאנו אל מרכז הקניות, הסתובבנו קצת ב - Decathlon, ה"נוער" מילאו את הסלים...אנחנו קצת פחות...ואחרי כשעה שנמאס לכולם מ"קניות", יצאנו לעבר העיר העתיקה לראות את ה"בזיליקה אל פילר"

Cathedral-Basilica of Our Lady of the Pillar  .

מתחת לכיכר הבזיליקה נבנה חניון המאפשר חניה של רכבים גבוהים (את זה לא ידענו שהגענו לאזור הקתדרלה), חיפשנו מקום חניה ורק לאחר ש"גיסנו" מצא חניה וראה שכתוב בשלט שניתן להיכנס עם רכבים של עד 2.2 מטר גובה לחניון התת -קרקעי, נכנסנו גם אנחנו...
יצאנו אל רחבת ה"בזיליקה", אכן מרשימה מאד גם הרוחב וגם הגובה...היה כתוב שניתן לעלות למגדל הצפוני לתצפית על העיר ולכן שמנו פעמנו אל עבר הכניסה למגדל, קנינו כרטיסים , עלינו במעלית והשקפנו על העיר מלמעלה !

וכיוון שכבר שעת צהרים, מיהרנו לחפש ארוחת צהרים להשביע את רעבוננו, לא לפני שמצאנו גלדריה מרשת הגלידריות Amorino (הידועה באופן הגשת הגלידה בגביע בצורת פרח)
Amorino Zaragoza - Paseo

הגלידה היתה טעימה...אני נשארתי רעב...מצאתי מסעדה Take Away , הזמנתי "פאייה" אכלתי, שבעתי...נחנו קצת ולרכבים...הדרך עוד ארוכה...נשארו 320 ק"מ למדריד ובדרך עוד נקודת עצירה אחת לפחות...
Monasterio de Piedra Park
זמן נסיעה כ- שעה ורבע, המקום נסגר בשעה 18:00, זאת אומרת שעלינו למהר להגיע כי כרגע השעה 15:00 ולא יהיה מספיק זמן לסייר באתר.
האתר הינו גן עדן אחד גדול של צמחיה המושקת מנהר ב - Rio Piedra הפארק מורכב ממפלים ובריכות מים שנבנו לאורך הנהר בסמוך למנזר אותו מטפחים הנזירים החיים במנזר שהפך איך לא למלון 5 כוכבים...

הגענו, השעה 16:15 ואנחנו רצים אל הקופה קונים כרטיסים מקבלים מפה ומתחילים לטייל בפארק...המקום מזכיר קצת את שמורת ה"בניאס" וה"דן" אבל בגדול !!!, אורך המסלול הכולל כ 2.5-4 ק"מ (יש מסלול קליל ויש מסלול קצת יותר קשה וארוך אבל עדיין מסלול יחסית קל למסלולי ההליכה שאנחנו רגילים אליהם)

טיילנו בשמורת הטבע ולא שמנו לב איך הזמן רץ...בשעה 17:30 החלו לכרוז ברמקולים שהשמורה נסגרת...אז מהרנו לצאת מהשמורה...להתארגן ברכבים ולהמשיך בנסיעה אל עבר עיר האורות "מדריד", נסיעה של 220 ק"מ (כפי שמראה "ידידנו" google map)...
הגענו לכניסה למדריד לקראת השעה 21:00, עצרנו בתחנת דלק, לקחנו כוס קפה להעיר את הנהגים ועכשיו נשאר לנו למצוא את הדירה ששכרנו ללילה אחד היות והקדמנו את חזרתנו למדריד ביום, יצאנו לעבר היעד ותוך פחות מ - 10 דקות הגענו לדירה,

היות ואין חניה באזור, הורדנו את החברה מהרכב ליד הדירה ויצאנו לחפש מקום חניה קרוב שמתאים לרכב גבוה ...מצאנו במרחק של 500 מטר מהדירה חניון, החננו, השארנו מפתחות אצל השומר בחניון ויצאנו אל עבר הדירה בהליכה מהירה (5 דקות והיינו בדירה).
התארגנו לארוחת ערב מהירה תוך כדי שחלקנו מתקלחים וחלקנו מכינים ארוחת ערב (לילה) שהסתיימה בסביבות השעה 01:00, לילה טוב, מחר מתחילים לחרוש את מדריד !